tirsdag 20. mai 2008

Kvinner som sexobjekter og 2. grads mennesker

Hei igjen.

Age of Conan er lansert i USA i dag og blir lansert i Europa i morgen. Skal nok ta meg en tur på butikken og kjøpe spillet i gave til min sønn i helgen. Han blir nok glad for det, men også forvirret siden jeg aldri har vist noen interesse for han og spillingen hans. Det blir på en måte en slags oppreising (liten sådan, menmen) for hvordan jeg har oppført meg i de siste månedene.

Det kan ikke være greit å ha en mor som gråter og kjefter og en far som drikker mens han sitter og nigransker de rosa avissidene. Dessuten kan ikke min sønn kjøpe spillet selv siden det har aldersgrense 18. Spillet har mye blod og vold, halshugging osv. Dessuten blir kvinner fremstilt som sexobjekter med store spretne pupper. 2. grads mennesker som er klare til å etterkomme Mannens behov. Nydelig politisk ukorrekt. Som den typen bedriten dobbeltsidig nordmann som jeg er applauderer jeg selvfølgelig denne herlige mannsjåvinistiske spillverdenen. Vi får håpe det blir noen millioner spillere som setter pris på sluttproduktet.

Har også fått opp et statistikkverktøy her på bloggen. Klarte det heldigvis uten å spørre min sønn om hjelp. Artig med statistikk. Det er hyggelig å se at folk i ledelsen i Funcom har tatt turen innom bloggen min. Min skjebne ligger tross alt i deres hender.

1 kommentar:

Anonym sa...

Som ivrig gamer tror jeg Age of Conan blir en flopp, kjære. Jeg satser på Warhammer Online istedet. Det lille jeg har sett av AOC-greier er ikke salgbart. Det er en aksjeboble, intet mer ^_^

Søtt at du linker til innlegget mitt. Bloggen din er en alltid over bullshit-terskelen min, vettu (c; Med mindre du er fiksjon, da er du riktig artig og en god skildring av en skummel fyr som først og fremst har farlig dårlig peiling på hva slags spill som blir neste års suksess.